A kezdetek - Motorgenerál...

 2009.07.08. 18:34

A következő momentum, ami említésre méltó, az a motorgenerálom. A vétel után elkezdtem gyűjtögetni a motorhoz tartozó alkatrészeket. Igyekeztem mindenből gyárit beszerezni.  A blokkon, a tőcsavarokon, és a furujákon kívül minden ki lett cserélve, vagy felújított állapotban került vissza. A blokk, vezfedél, a szelepfedél homokfújva lett, a generátor már gyöngyözve. Már bánom, hogy nem minden gyöngyözve lett, mert sokkal szebb, és tartósabb is, nem színeződik el az oxidálódástól. Csak hát akkor még nem tudtuk, hogy ekkora különbség lehet. A képeken egyértelműen látszik majd ez a különbség! A hengerfej szintén homokfújva lett, de ez már szakemberhez került, mivel teljes felújítást kapott, és síkolva is lett! A motorborítás természetesen zöld színben fog pompázni. A képeken csak a generátort szereltem össze a már készen szinterezett turbinaház egyik felével, és az ékszíjtárcsával. Ebből azért már sejthető a végeredmény! Az elkészült, komplett motorról sajna még nincs kép, mert nem lett összerakva a motorházzal, ugyanis a centrifugálszűrőt, és a vezfedelet úgy döntöttem, mégis elviszem gyöngyöztetni. A vezfedél leszedésénél elnyaltam egy csavart, és beletört, így azt még ki kell fúrni...:D Nu, sebaj! Ilyen is kell!

A szereléseket nagyon élveztem, megértettem végre a motor működését, amit eddig elképzelni sem tudtam. A fiúk még egy kis bemutatót is tartottak, minden kézre szükség volt, hiszen a motor összetett működésének folyomatát egyidőben, egyszerre kellett érzékeltetniük, főleg ha egy nővel akarják megértetni...:D Erről készült IS egy videó. A szétbontásnál, és az összerakásnál is egyaránt, minden egyes csavar és anya kicsavarozásánál vagy épp becsavarozásánál ott voltam, és amit tudtam, saját kézzel végeztem el. Néha voltak erőnléti problémáim, ilyenkor segítséget kértem! Amúgy a szétszedés jobban ment!!!! :D:D A szétszerelésnél egy kisebb akadályba ütköztünk, az ac-pumpával kicsit meggyűlt a bajunk...útban volt! :D Ha jól emlékszem, valami régebbi tipusú pumpa volt, amitől a generátorhoz sehogysem fértünk hozzá. Így hát maradt a vasfűrész! :D ...hát ez a Polski!!! Ezért lehet szeretni! Olyan cselekvéseket, és történeteket generál, amire sosem számítasz, mindig tartogat valami újat, ami általában bosszússá tesz, de egy kis idő elteltével már csak egy mókás emlék lesz!

Köszönöm a segítséget a srácoknak! ( Gyé, Kg, Laci ) Az ottalvós, szerelős hétvége egyik felejthetetlen poénja, amit a mai napig felemlegetünk, hogy Kg annyira fázott éjszaka a takaró alatt, hogy reggelre a gyapjúszőnyeg is rákerült!  :D

Címkék: kisautó

A bejegyzés trackback címe:

https://csajoska.blog.hu/api/trackback/id/tr51234746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása